Namnet Lilla Tavelsjö kommer från en kompis lille son på tre år som var på besök och hade fått berättat att huset en gång kom från byn Tavelsjö, där också pojken bor. Han behövde låna vårt utedass och tyckte att "det var ett fint rum" och kallade det för just Lilla Tavelsjö. Namnet tyckte jag var passande eftersom det faktiskt är en liten del av Tavelsjö som numera finns ett par mil söder om Umeå.

torsdag 5 december 2013

Hemlighuset

Här är byggnaden, alltså utedasset som fick namnge min blogg. Det ser inte så roligt ut från utsidan men är dock så fint på insidan. När vi började bygga vårt hus låg det högt på min priolista att fixa ett utedass, karlarna tyckte inte det var lika nödvändigt men det är betydligt lättare för dom att besöka en "buske". Så en vecka av min semester då jag var ledig själv byggde jag detta utedass med liiite hjälp. Sen var det bara att slänga på lite färg och pynta med lite loppisfynd och saker som jag hade liggandes. Det kändes lite som när jag var liten och pappa hade byggt en lekstuga som jag då fick pynta och göra i ordning inuti. Vad är ett torp utan ett utedass :)

//Fröken Renée





Några loppisfynd får pryda i utedasset. 
Skålen är egentligen en sockerskål men funkar bra som vas till några vackra blommor.
Även ljusstaken har jag hittat på loppis, den gamla margarinlådan har jag sparat från mitt barndomshem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar