Namnet Lilla Tavelsjö kommer från en kompis lille son på tre år som var på besök och hade fått berättat att huset en gång kom från byn Tavelsjö, där också pojken bor. Han behövde låna vårt utedass och tyckte att "det var ett fint rum" och kallade det för just Lilla Tavelsjö. Namnet tyckte jag var passande eftersom det faktiskt är en liten del av Tavelsjö som numera finns ett par mil söder om Umeå.

måndag 13 januari 2014

Garderob till hall

Planerar, i tanken, den platsbyggda garderoben som vi ska ha i hallen. Har stora problem att bestämma mig för hur den ska se ut.

Den här garderoben har ett avrundat hörn som precis som vi också ska ha.

Antingen bygger vi den i spont som övriga hallens väggbeklädnad (som bilden ovan) eller så gör vi den med speglar, likt spegeldörrarna, liknande som bilden nedan.


Just nu lutar det åt bygga i spont. Sambon har haft åsikten länge att bygga i spont så det blir nog enligt hans plan.

Oftast brukar det vara tvärtom att det är jag som bearbetar honom till han inser att det är min idé som är den bästa ;-).

Nu är vi inte där än så jag har ett tag på mig att ändra mig, jag brukar vara bra på det. Ibland är det svårt att ta beslut.

Vi brukar säga att om man går in i ett gammalt fint hus så tycker man att snickerierna eller färgerna är så fina. Det är så enkelt när det redan är där och man kan tycka det är så självklart att det ska vara på just det sättet. Då är det någon annan som gjort alla val en gång i tiden men samtidigt får vi välja hur vi vill ha det och det är ju riktigt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar