Namnet Lilla Tavelsjö kommer från en kompis lille son på tre år som var på besök och hade fått berättat att huset en gång kom från byn Tavelsjö, där också pojken bor. Han behövde låna vårt utedass och tyckte att "det var ett fint rum" och kallade det för just Lilla Tavelsjö. Namnet tyckte jag var passande eftersom det faktiskt är en liten del av Tavelsjö som numera finns ett par mil söder om Umeå.

fredag 29 augusti 2014

Bänkskiva klar




Nu är bänkskivan klar. Den var klar redan i måndags men har haft fullt upp så jag har inte hunnit göra inlägg. Den blev riktigt bra och matchar kommoden, som även den har en skiva i betong.  Den här skivan  har jag bara behandlat med linolja som fått tränga in, kommoden behandlade jag med vax för att tåla vatten mer. Och så här blev resultatet på plats.









Jag känner mig riktigt nöjd med resultatet. Här är lite bilder från skivan jag gjorde till kommoden också för er som inte sett.







Jag har varit borta två dagar i jobbet och ser fram emot att komma hem idag. Nu ska rörmokaren ha monterat blandarna och det ska bli spännande och se hur det blev.



Kram Renée



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar