Namnet Lilla Tavelsjö kommer från en kompis lille son på tre år som var på besök och hade fått berättat att huset en gång kom från byn Tavelsjö, där också pojken bor. Han behövde låna vårt utedass och tyckte att "det var ett fint rum" och kallade det för just Lilla Tavelsjö. Namnet tyckte jag var passande eftersom det faktiskt är en liten del av Tavelsjö som numera finns ett par mil söder om Umeå.

lördag 9 augusti 2014

Choklad!




Gick igenom bilder från vår semestertripp till bland annat Åre och vill visa lite bilder från en helt underbar chokladfabrik......Åre Chokladfabrik! Butiken var så otroligt mysig och man ville bara köpa med sig allt i butiken, men vi fick nöja oss med ett axplock från deras delikatesser.




















Jag tycker deras chokladstrutar är så fina och hade gärna haft några som dekoration i köket. Efter att ha lämnat butiken, kände att nu har jag chansen när man ändå är här och jag vände på klacken och gick in i butiken igen och frågade tjejen i kassan. "Jag har en lite annorlunda fråga. Skulle jag kunna få köpa några strutar utan innehåll, alltså bara själva struten?" hon såg lite fundersam ut och sa. " Jag ska kolla om det går". Hon gick in i fabriken som var precis bakom kassan och pratade med några andra där. Hon kom tillbaka och sa att det skulle gå bra och frågade vilka sorter jag ville ha. jag valde fem stycken i fina pastellfärger. Efter en stund kom en annan kvinna med mina strutar, hon sa "Jag måste fråga, vad ska du ha dem till?" jag sa att jag ville ha de som dekoration i köket. Jag tackade så mycket och lämnade butiken igen och var så nöjd att jag frågade efter dessa strutar, annars hade jag ångrat mig efter vi lämnat Åre. De ska få pryda någonstans i köket.


Kram Renée





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar