Namnet Lilla Tavelsjö kommer från en kompis lille son på tre år som var på besök och hade fått berättat att huset en gång kom från byn Tavelsjö, där också pojken bor. Han behövde låna vårt utedass och tyckte att "det var ett fint rum" och kallade det för just Lilla Tavelsjö. Namnet tyckte jag var passande eftersom det faktiskt är en liten del av Tavelsjö som numera finns ett par mil söder om Umeå.

söndag 11 januari 2015

Skafferihyllor får färg



Nu har jag grundmålat hyllorna i skafferiet och så ljust det blir när de får bli vita. Jag ska även göra grundare hyllor på den högra väggen men har inte hittat tillräckligt många konsoler. Vi har köpt så det finns till tre hyllplan men behöver till ytterligare tre. Igår målade jag sista varvet på utsidan av garderoben i hallen. R håller på uppe på övervåningen och isolerar innerväggar och drar el. Han har även börjat förbereda för lampetterna som ska sitta på lilla toaletten uppe. Ska visa sedan hur vi tänkt på toaletten uppe. Ha en bra söndag.


Kram Renée



1 kommentar:

  1. Följer dig på Insta men har inte förrän idag kommit mig för att kika in på bloggen. Vilka fina bilder och så otroligt fint ni gör i huset, precis min stil och smak!'
    /

    SvaraRadera