Namnet Lilla Tavelsjö kommer från en kompis lille son på tre år som var på besök och hade fått berättat att huset en gång kom från byn Tavelsjö, där också pojken bor. Han behövde låna vårt utedass och tyckte att "det var ett fint rum" och kallade det för just Lilla Tavelsjö. Namnet tyckte jag var passande eftersom det faktiskt är en liten del av Tavelsjö som numera finns ett par mil söder om Umeå.

söndag 22 juni 2014

Utekök/diskbänk






Förutom att vi har fortsatt i badrummet har jag gjort iordning vår diskbänk som vi använt hittills på somrarna när vi är i huset. Den var inte så rolig tidigare men fyllde sin funktion.


Tidigare

 Men nu kände jag att jag ville fixa till den lite, det blir mycket roligare att diska och stå och göra iordning mat då. Några brädor som fanns liggandes och en spetsgardin det kan göra susen det. Ett överblivet armeringsnät som jag najat ihop fick bli vägg till "uteköket", på nätet ska humle och luktärter få klättra. 





Jag ställde även iordning så vi kan tvätta av händerna så behöver vi inte göra det från en slang i pannrummet. Snart ska vi förhoppningsvis ha en toalett där vi då har ett handfat att använda.



Kram Renée




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar