Namnet Lilla Tavelsjö kommer från en kompis lille son på tre år som var på besök och hade fått berättat att huset en gång kom från byn Tavelsjö, där också pojken bor. Han behövde låna vårt utedass och tyckte att "det var ett fint rum" och kallade det för just Lilla Tavelsjö. Namnet tyckte jag var passande eftersom det faktiskt är en liten del av Tavelsjö som numera finns ett par mil söder om Umeå.

tisdag 17 juni 2014

Underbart doftande!





Idag var jag i inlandet i mitt jobb och på väg hem fick jag syn på dessa underbara liljekonvaljer i skogen så jag stannade till och plockade denna rejäla bukett. Nu doftar det fantastisk i vårt 
vardagsrum. Liljekonvaljer är en av mina absoluta favoriter på doftande blommor. 

Igår var jag och inhandlade en hel del blommor och örter som jag planterade vid uteplatsen som jag håller på att göra iordning.  Jag har lite till att fixa där men det kommer att bli ett mysigt hörn att sitta och äta och vila mellan varven vi jobbar. I år blir det mest bara blommor vid uteplatsen men i fjol var jag duktig och sådde en hel del chili som jag hade i vårt solhörn och de stortrivdes trots att vi inte har något växthus. Här är lite bilder på fjolårets odling.










Kram Renée


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar