Namnet Lilla Tavelsjö kommer från en kompis lille son på tre år som var på besök och hade fått berättat att huset en gång kom från byn Tavelsjö, där också pojken bor. Han behövde låna vårt utedass och tyckte att "det var ett fint rum" och kallade det för just Lilla Tavelsjö. Namnet tyckte jag var passande eftersom det faktiskt är en liten del av Tavelsjö som numera finns ett par mil söder om Umeå.

torsdag 27 februari 2014

En liten guldklimp i guldstaden..........





.........är den här lilla butiken i Skellefteå .

Sprang in på lunchen idag och där fanns mycket ögongodis och mycket som man vill köpa med hem.


  
                 


Här finns saker och ting från bl a House doctor, Ib laursen och Green gate, även porslin från Mateus.

Min önskelista växte sig stor den lilla stund jag var i butiken........



......bland annat den här lampan i industriell stil, skulle vara fin i köket.

Problemet är att jag hittar så många saker som man vill köpa till huset men det är låååååång tid innan vi får flytta in och ibland kan jag inte motstå alla fina saker så i vår lägenhet är det för tillfället alldeles för många saker som redan väntar på att få flytta in i huset.






De här behållarna för lådviner tycker jag är så fina. Man kan vända skylten vilket vin man har i behållaren, rött eller vitt. Vi har en likadan hemma men i zink. Jag blev lite sugen på de i vitt men någon måtta får det faktiskt vara.


Det fick följa med ett par saker hem ändå..........






........en liten skylt till toaletten och ett par salladsbestick med porslinsskaft. Nu får mina gamla salladsbestick från nittiotalet, sådana i trä och med en giraff längst upp, pensioneras.


Så åker ni till Skellefteå är mitt tips att besöka den här mysiga butiken.

Ha en trevlig kväll!

Kram Renée

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar