Namnet Lilla Tavelsjö kommer från en kompis lille son på tre år som var på besök och hade fått berättat att huset en gång kom från byn Tavelsjö, där också pojken bor. Han behövde låna vårt utedass och tyckte att "det var ett fint rum" och kallade det för just Lilla Tavelsjö. Namnet tyckte jag var passande eftersom det faktiskt är en liten del av Tavelsjö som numera finns ett par mil söder om Umeå.

torsdag 1 maj 2014

1:a Maj




Ja då var vi inne i maj månad. Tiden går så fort nu. Jag har verkligen hamnat i ett trädgårdsil utan att ha en trädgård och mina tankar är uppslukade av planering av vad vi ska ha för sorts fruktträd, val av rosor, perenner och listan bara fortsätter. Ville ha en pärm eller liknande att sätta in vad som ska finnas i vår trädgård. Igår skaffade jag scrapbookingmaterial för att göra en sådan pärm. Efter att ha varit och kollat på någon majbrasa satte jag mig och klippte och klistrade. Nu är det bara att börja fylla pärmen med bilder och idéer så när det är dags att anlägga trädgård finns en plan.





Under åren har jag skrivit ner på någon lista allt eftersom jag sett något som jag skulle vilja ha. Problemet är att dessa listor som har legat löst på både det ena och andra stället har kommit bort så nu kan jag samla allt på ett och samma ställe.



Kram Renée



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar